Posts

Showing posts from October, 2012

Hari yang panjang

Alhamdulillah.. Syukur segaala kesakitan pasti ada penawarnya,,,
Ros minta maaf banayk2 pada pengunjung dan penghantar sms pada Qaseeh Ameera pada minggu ni terutamanya sabtu smpi semalam (13-16 oct 2012) yg mungkin tidak dapat layanan sms yg mesra. Buakn niat dihati memperlakukan anda sebegitu, namun tuntutan anak muntah2 dan kurang sihat meruntun kami sekeluarga berlarian ke klinik bagi merawat anak-anak. Sikakak ( Ameera ) dan Si Adik (Aleesya), mengalami muntah yg agak teruk. tp Alhamdulillah kian pulih. Isnin lepas pula Ros mengalami muntah2 terlampau--akibat masuk angin n gastrik... hehhe sempat stay 2 jam kat ward kecemasan IJN sbb terlalu dehidrat... n  mendapat suntikan ubt anti muntah...Malam tu Hubby pulak x sedap badan ++ rasa pening kepala... tertidurlah kami sekeluarga dengan kadar waktu yg awal sekali. Semalam pula, sejurus solat subuh,,, sy berteluku dibirai tilam, ketiduran yg panjang. Bila suadah sedar sahaja... anak2 semua dah siap mandi .. Hubby pula menunjukkan …

Gold sand lanyard

Image
DEtails: Package: Lanyard + Bangle Material: Gold Sand stone--- Cantik ya... berkelip2 batunya Price: RM 58  Postal fees RM 4.
Tq,, sms ros ye!!!
TQ

Blood stone lanyard

Image
Package: :Lanyard + bangle Price :RM58  Postal: RM4
Suka betul yg ni... pure colur n menarik..... sms me yah! 0133440865

Avt green lanyard

Image
Name: Aventurine  green stone- Code ASL 01 Colour- Green Package: Lanyard ( formal lanyard size) + bangle Price : RM58 Postal fees : RM 4
Cantik betul ni... ala2 jade gitu/... senjuk bila pakai... paling best sekali datang ngan gelang= sedondon sekali...
huh jgn lupa ye sms ros 0133440865.
tq uoals
ros

Beaded Lanyard

Image
Beaded lanyard- code BL01-dark brown.. nyummy
Ni koleksi terbaru kami. Beaded lanyard.. macam2 warna ada.

Panjang= sama dgn pnjg lanyard formal
harga=RM15 ( x termasuk postage yerrr)
postage fees: RM 4 sahaja.

sila sms k 0133440865 ya, n kod warna sekali...

tq uols...

Ros

Indahnya ketenangan!

Image
Prof Dr Muhaya wrote:

Orang yang benar benar tenang ialah mereka yang tidak terkesan dengan pujian atau cemuhan orang tapi mereka sentiasa melihat kebaikan orang dan sentiasa sangka baik dalam setiap keadaan. (Petikan yang dikongsi bersama oleh teman dr FB).. TQ friends... Ros sukakan  motivasi ini... wah.. satu era menjadikan diri lebih berharga/ wasatiah a dan disayangi oleh org sekeliling.Ros sukakan ketenangan ini n itu... Semoga ketenangan yg hakiki bermaharajalela di dalam sanubari ini, teman 2 dan umat islam sekaliannya. Raikan hari ini dengan bunga2 ketenangan dan senyuman yg indah!Ya Allah berikan kami ketenangan didalam menjalani ibadah kepadaMu dalam hari2 kami...  AminJazakallah!
Ros

Telekung Lycra

Image
Gembira tengok anak2 happy pakai telekung yang ibu jahitkan.. Semoga membesar bagai anak yg solehah ya nak!!!

Tercetus idea dari teman nak buat telekung menggunakan kain lycra,,, cantik juga .. kain lembut sejuk n beralun x kejung dek cotton ( x jumpa cotton India kat KL lagi.. heheehh).

Awning ni ros buat menggunakan kain renda cotton rich.. nampaaklah ada embro sikit. Namun kl nak pakai kain lycra itu sendiri pun ok.. cantik gak... nanti ros buat sample ya... harga jauh lebih murah dr pakai embro cotton rich ( mahal sikit- beli kat kedai bunga reben rm 7.5 semeter.. nge nge)... ros jahitkan dengan kedutan detah yang lebarnya 0.75 inchi.. so x lah besar sgt,,, just nice gitu... gegirl dldm pic ni berumur  setahun dan 3 tahun setengah...

So kawan2 kl berminat blelah contact ros 0133440865. Nanti ros prepare nota menjahit telekung ini.
Tenang hati tengok anak2 happy!

Untuk telekung anak tersayang, ibu2 boleh ukur :
1)labuh tudung dari tengah kepala sehingga bahagian lutut atau labuh …

October yg Indah,...Telekung lycra kanak2!

Pejam celik2--- pejam balik.. hehheh october sudah!
hujung bulan nih raya haji... semoga penunai ibadah haji memperolehi haji yg mabrur... Amin!
Semalam.. satu ros bercuti... apa yg ros buat kat rumah ya? heheh setia membelek mesin jahit.. Sempat menyiaapkan 2 helai telekung lycra buat Ameera dan Aleesya... wah seronok betul hati ibu... Anaak2 mmg setia mengikut gelaagat ibu bapanya solat... sebagai hadiah ibu siapkan telekung lycra buat anak2... gamba nanti ros snap yerk... Semoga anak ibu lagi khusyuk mengikut ibu dan ayah ssolat yer... Anak2 ibu yg solehah! Amin

Ciri2 yg ada pada telekung lycra...

1) lembut beralun bila dipakai... x kejung macam cotton biasa... ( aact x tau mana nak cari cotton lembut... buat telekung)
2) berawning... memudahkan menekap di dahi anak2.. dan lebih selesa.

InsyaAllah , nanti ros usulkan nota membuat telekung n telekung lycraa ini secara retail... biar diri ini kukuh dengan experiment yang dibuat dulu...

See uols again!!!

Ros